رسته‌ها
نفوس مرده
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 49 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 49 رای
✔️ گوگول در این داستان، تصویری از سیستم اجتماعی معیوب روسیه را در زمان پس از جنگ ۱۸۱۲، به خوانندگان نمایش می‌دهد.
رمان درباره حوادث زندگی خرده‌مالکی اشرافی است به نام چیچیکوف، که تصمیم گرفته است ثروتمند شود. برای نیل به این هدف از شغل بی‌اهمیت و کوچک خود در گمرک دست می‌کشد و راهی خاص پیدا می‌کند تا هم ابلهان را بفریبد و هم سر اداره مالیات کلاه بگذارد. او با قیمت نازلی سرفها را که بعد از آخرین سرشماری مرده‌اند (سرشماری دهقانان مرده سالی یک بار صورت می‌گرفت)، ولی هنوز از نظر اداره مالیات زنده محسوب می‌شوند‌ (همانها که «نفوس مرده» نامیده می‌شوند)، می‌خرید تا بتواند روی کاغذ آنها را به مناطقی منتقل کند که در این مناطق، به کسانی که صاحب تعداد معینی دهقان وابسته بودند، زمینهای وسیعی واگذار می‌شد. با این حیله مالکان این زمینها می‌توانستند از بانکهای دولتی پول قرض کنند. به این منظور چیچیکوف در ایالات کشور به راه افتاد. تار و پود داستان در ماجراهایی است که بین او و مالکان بزرگ یا خرده‌مالکانی که بر اثر قحطی و وبا از پا درآمده‌اند پیش می‌آید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
355
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1393/09/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نفوس مرده

تعداد دیدگاه‌ها:
5
کمیته‌های نیکوکاری و انجمن‌های خیریه و خدا می‌داند چه چیزهای دیگری را تشکیل دهیم. هدف‌مان هر قدر هم که مقدس و عالی باشد، هرگز نتیجهٔ خوبی از آن به دست نمی‌آید. علتش هم شاید این باشد که به‌محض تشکیل انجمن، گمان می‌کنیم به هدف رسیده و نتیجه گرفته‌ایم. اگر به‌طور مثال برای کمک به بی‌نوایان اعانه جمع کنیم، بی‌درنگ مغرور از این اقدام، ضیافت‌های مفصلی برای مقام‌های بالا برپا می‌کنیم که نیمی از اعانه‌های جمع شده صرف آن‌ها می‌شود و نیمهٔ دیگر هم صرف اجارهٔ ساختمانی مجلل با حرارت مرکزی و گماشتن نگهبان برای محل نشست انجمن می‌شود. در نهایت برای کمک به بی‌نوایان پنج روبل و نیم توی صندوق می‌ماند که حتا سر تقسیم آن‌هم میان اعضا اختلاف است،
نفوس مرده : نیکلای گوگول
نسخه ی تک صفحه ای کتاب جایگزین شد.
با تشکر از جناب بهرام هدایت
نیکلای گوگول , نویسنده محبوب من
سپاس از آپلود کننده گرامی
[quote='tajii']نقل قول از بهرام هدایت:آقای درون خر، من اگرچه با برخی نظرات شخصی شما زاویه‌هایی تند،قائمه یا باز دارم اما، برای هر کتابی که شما آپ می کنید از راه دور ادای احترام می‌نمایم و برای آن‌هایی که دانلود هم میکنم، ۲بار ادای احترام می نمایم. اما برای کتاب‌هایی چون این کتاب آنقدر به وجد می آیم که در وصف ناید.
خرجین‌تان پر کتاب و آپلودتان مستدام باد.[/quote]
بهتر بود که امتیاز هم میدادید
آقای درون خر، من اگرچه با برخی نظرات شخصی شما زاویه‌هایی تند،قائمه یا باز دارم اما، برای هر کتابی که شما آپ می کنید از راه دور ادای احترام می‌نمایم و برای آن‌هایی که دانلود هم میکنم، ۲بار ادای احترام می نمایم. اما برای کتاب‌هایی چون این کتاب آنقدر به وجد می آیم که در وصف ناید.
خرجین‌تان پر کتاب و آپلودتان مستدام باد.
PDF
5 مگابایت
نفوس مرده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک